starbucksČeské obchodníky a kavárníky tato zpráva mohla nadchnout, vyděsit či zaujmout, každopádně je to tak. Do České republiky míří jeden z největších kavárenských řetězců na světě Starbucks, jež je pojmenován podle postavy z Bílé velryby. Kavárna se sirénou ve znaku je na světovém trhu již téměř 40 let, dle nezávislých výzkumů kávy zde je kvalitní a pro nás možná předražená cena kávy plně odpovídá její kvalitě. Češi prý bohatnou a tak zde bude mít tato síť kaváren úspěch a udrží se. První kavárna by měla stát do konce tohoto roku. Přijmou konzervativní Češi stále se rozšiřující trend: luxusní interiér, dokonalá káva versus samoobsluha a papírové kelímky?


Současné kavárny Starbucks jsou oblíbené po celém světě. Ačkoliv ceny kávy jsou vyšší než si spousta studentů může dovolit, stejně je tento řetězec nejoblíbenější právě mezi mladými lidmi a studenty. Kvůli kvalitní kávě, příjemné atmosféře, výborným dezertům. Původní záměry zakladatelů Starbucks však byly úplně jiné. Firmu založili roku 1971 učitel angličtiny, učitel historie a spisovatel. Cíl byl jasný: prodávaly se zde přístroje k výrobě kávy a samozřejmě káva samotná. Ani na nátlak investora nechtěli o vaření kávy ani slyšet. Koupili si později jinou společnost a dále pokračovali v prodeji kávy zrnkové. V roce 1987 tak prodali Starbucks Howardu Schulzovi, investorovi, který měl se společností velké záměry a dovedl je do velkých rozměrů. Starbucks má nyní své kavárny v šestatřiceti zemích.

starbucks logo