shutterstock_99817400Pokud se pohybujete ve světě kávy, tato informace vás může poněkud šokovat: polovina dnešního světa dává přednost  instantní kávě nad „čerstvou“  a celkový podíl  instantní kávy na světovém trhu roste.

Pro dosažení svých cílů si navíc producenti rozpustné kávy se stále větší frekvencí zapůjčují marketingové a jazykové taktiky od specialistů ze světa kávy.

Toto jsou výsledky z nedávné studie Euromonitor International potvrzující růst tržního podílu, který zaujímá instatní káva především na západě, konkrétně pak ve státech jako je Čína, Turecko a Indie. Není tedy pouhou náhodou, že v mnoha zemích/regionech, kde instantní káva zvýšila svůj podíl, lidé stále preferují čaj.

Méně překvapivou skutečností, než je růst objemu spotřeby instantní kávy na světovém trhu, by mohl být rostoucí podíl na trhu – konec konců země jako Čína a Indie také dopomáhá nárůstu objemu rostpustné kávy. Prodej instantní kávy se od roku 2000 zvýšil trojnásobně, minulý rok tato částka činila 31 mld. USD za maloobchodní prodej a předpokládá se, že by se do roku 2018 měla vyšplhat až na 35 mld USD.

Povšimněte si rozdělení preferencí instatní (tmavě modrá) vs. čerstvá káva (světle modrá) na mapě viz. níže. (Pro upřesnění definicí – instatní káva je s přísadami, rozpustný, převážně nekávový produkt, zatímco „čerstvá“ káva je charakterizována jako pody nebo jiná mletá káva. Navíc pro účely této mapy, „retail brewed volume“ (v překladu – maloobchodní objem mletí; šedá barva) označuje maloobchodní prodej dle objemu namleté kávy v domácnostech.

coffee_market_instant-600x402Nescafé ovládá svět

Mezi zajímavými skutečnostmi, které byly zjištěny v této studii, je světová dominance značky Nescafé na trhu s instantní kávou:

Zatímco špička v produkci „čerstvé“ kávy, Keurig Green Mountain, představovala pouze 5% spotřeby na světovém trhu v roce 2014, Nescafé představuje celých 44% ze světové produkce instantní kávy z hlediska spotřeby a 40% v maloobchodním objemu prodeje. Drtivý rozsah této značky pochází z její celosvětové rozšířenosti. Nescafé není pouze dominantní značkou ve všech regionech, ale také vedoucím producentem v každém z 10ti trhů z hlediska objemu prodeje, s vyjímkou Jižní Koreje, kde je největším producentem Mondelez’s Maxim.“

Britové kupují stále více a více instantní kávy

Jak uvádí studie Euromonitor, domácí konzumace instantní kávy „zaznamenává silný nárůst i ve Velké Británii“. Ve skutečnosti  Britové představují 3. největší prodejce instatní kávy ve Východní Evropě:

„Stejně jako na jiných trzích převažuje spotřeba čaje, instatní káva již dlouho dominuje Britskému trhu s kávou. I přes snahu Britských konzumentů vypěstovat si chuť na „čerstvou“ kávu, převážně díky vysokému podílu on-trade obchodu, zůstavá instantní káva důležitým produktem.“

Některé z dalších silných stránek instantní kávy na britském trhu je přičítán novým produktům, které si půjčují technologie – a dokonce i prvky kávy – od vyjímečného světa kávy.

Jako příklad může posloužit britská káva Nescafé – Azera, která je prezentována jako nápoj vhodný pro baristy. Nescafé uvádí, „Všichni milujeme kávu pro baristy. Intenzivní aroma. Lákavý vzhled. Chuť namleté kávy.  A nyní si můžete užít toto potěšení v jednoduchosti instantní kávy.“ Existuje také káva Kenco Milicano, což je směs skutečné kávy a rozpustného prášku, kterou společnost prezentuje jako „první světová zrnkovo-instantní káva„.

Euromonitor International naznačuje, že tyto druhy „hybridních“ káv budou v budoucnu s největší pravděpodobností vést britský trh s instantní kávou.

 

Zdroj: http://dailycoffeenews.com/

 

Nastavení soukromí

Soubory cookie používáme, abychom mohli přizpůsobit obsah konkrétním uživatelům a analyzovat návštěvnost našeho webu. Kliknutím na možnost „Povolit vše“ s tím souhlasíte. Předvolby můžete spravovat tlačítkem Nastavení soukromí. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat.