rombouts_belgicka_kava

Belgická káva Rombouts má více než stoletou tradici. Vše začalo v roce 1896 v Antverpách, kdy se Frans Rombouts rozhodl zapůjčit si pražící bubem a začal pražit kávu. Ne však na prodej. Jeho káva byla určena pro potěšení znalců a milovníků tohoto lahodného moku. A tak začal dlouhý příběh kávy Rombouts.

1958

Kávová produkce se začala slibně rozvíjet, zlom však nastal v roce 1958. Společnost Rombouts totiž pro Bruselský světový veletrh vynalezla samostaný kávový filtr. Revoluční koncept umožňoval milovníkovi kávy udělat si šálek kávy s použitím přesného množství kávy, která byla ale upražena a umleta klasikou metodou. V podstatě se jedná o plastový pod, jak ho známe dnes. Tato inovace udělala z Rombouts vynálezce porcované kávy.

rombouts_filtrovana_kava

1964

Začala společnost Rombouts nabízet koncept porcované kávy svým zákazníkům. Největší úspěch měl v oblasti hoteliérství a gastronomie, ale také u maloobchodníků. Vynález typického belgického filtru se stal jednoduchým způsobem, jak si připravit kvalitní kávu například v kanceláři.

1966

Společnost Rombouts získává titul volně přeloženo jako „záruka královské kvality v Belgii“. Toto ocenění samozřejmě odlišilo tuto značku mezi jinými, káva Rombouts však také musela stále držet nejvyšší standardy kvality ke spokojenosti zákazníka.

1986

Začala nová éra společnosti, a to káva Malongo. V té době to byla malá pražírna v jihovýchodní Francii. Díky spojení s Rombouts je však nyní známá pro svou kvalitu téměř po celém světě.

1995

Dalš velký zlom nastal v roce 1995, kdy Rombouts přišlo se systémem 1,2,3 Spresso pod system, který opět zjednodušuje přípravu espressa. Opět se jedná o systém podů, přesněji jde o takzvané „e.s.e.“ pody, které připomínají sáček porcovaného čaje. V současné době v podech nabízí několik druhů kávy od Brazil sul de Minas, Colombie Supremo, Moka Sidamo z Etiopie, bezkofeinovou kávu a také kávu od malých zemědělců Fair Trade.

2008

Rombouts začalo jako rodinn firma v belgických Antverpách. V současné době zahrnuje více než 600 poboček, vydělala už 120 milionů euro a ročně vyrobí deset milionů kilogramů kávy.

Nastavení soukromí

Soubory cookie používáme, abychom mohli přizpůsobit obsah konkrétním uživatelům a analyzovat návštěvnost našeho webu. Kliknutím na možnost „Povolit vše“ s tím souhlasíte. Předvolby můžete spravovat tlačítkem Nastavení soukromí. Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat.