Procházíte kategorii: Působení kávy a její účinky

Těhotným ženám údajně jedna káva denně neškodí

Budoucím maminkám, které si před otěhotněním s chutí dopřávaly šálek či dva denně a s bříškem si musejí nechat zajít chuť, svitla naděje. Porodníci a gynekologové zjistili, že jedna káva denně miminku neuškodí. Šálek kávy denně údajně nezvyšuje riziko samovolného potratu...

Káva snižuje počet dopravních nehod

Hodně prakticky zaměřený byl výzkum Laboratoře pro výzkum spánku při Loughboroughské univerzitě. Zdejší vědci dokazují, že 22 procent vážných dopravních nehod ve Velké Británii zaviní ospalost. Pokud si však lidé dopřejí hned ráno dva šálky kávy, hrozí jim nejméně...

Káva má mnohem méně negativ, než si lidé myslí

Káva prokazatelně mírní a krátkodobě tlumí pocit ospalosti i únavy. Káva byla poškozena hlavně studií Bostonské univerzity ze 70 let minulého století. Podle ní zvyšovalo její pití riziko infarktu. Vědci však časem přišli na to, že toto tvrzení je zavádějící podobně jako...

Káva po obědě může u žen zabránit vzniku cukrovky

Víte že káva je dobrou prevencí před vznikem diabetu? Aby bylo účinné, je dobré dopřát si šálek či více horkého nápoje po obědě. Věří tomu alespoň jihoameričtí vědci z univerzity v brazilském Sao Paulu kteří prověřovali jak působí káva. Jejich studie, prováděná ve...

Káva a cigareta – ideální požitek?

Spousta lidí má podobný scénář rána. Sprcha, snídaně, káva, cigareta, noviny. Spousta lidí si i ve shonu a uspěchaném dni najde chvilku na to, vychutnat si v klidu šálek kávy spolu s cigaretou. Málokdo si však uvědomuje, že právě tato kombinace je pro tělo a lidský organismus velice...

Šálek kávy funguje u žen lépe než afrodiziakum

Účinky kávy už se zkoumaly ze všech možných úhlů pohledu. Vědci zjistili, že zlepšuje paměť, snižuje riziko stařecké cukrovky, zastavuje vypadávání vlasů apod. Další výzkum se zaměřil na libido. Jednalo se o experiment prováděný na velké skupině krys a výsledek na sebe...

« Starší články